A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Druki do pobrania
Jednostki podległe
Pracownicy Urzędu
Przetargi
Władze
Budżet i finanse
Karta Dużej rodziny
Oświadczenia Majątkowe
Dotacje na zadania pożytku publicznego
Ochrona Środowiska
Urzędowa tablica ogłoszeń
Rolnictwo i Leśnictwo
Gospodarka gruntami
Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
Edukacja
Gospodarka Odpadami
Działalność Gospodarcza
Organizacje pozarządowe
Informacje o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych
Informacja w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w urzędzie
Wybory
Referendum
Sołtysi
Program gospodarki niskoemisyjnej
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Młynary 2020+
Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Młynary na lata 2016-2026
Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej
Zdrowie
Petycje
Udostępnienie informacji publicznej
Sprawy związane z łowiectwem
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie Państwowej Komisji Wyborczej w Olsztynie o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego
» Obwieszczenie Powiatowej Komisji Wyborczej w Elblągu o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu w Elblągu
» Protokół z XLVI zwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Młynarach
» Plan Polowań Zbiorowych Koła Łowieckiego 'LEŚNIK' w Młynarach w obwodzie Nr 82
» Zbiórka odpadów wielkogabarytowych i elektrycznych
  • Działalność Gospodarcza
  • REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

    REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

    REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.

    Miejsce załatwienia
    Urząd Miasta i Gminy w Młynarach, pok. 14

    Wymagane dokumenty
    Wnioski o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

    Miejsce odbioru
    Urząd Miasta i Gminy w Młynarach, pok. 14

    Opłaty
    Brak

    Termin załatwienia
    Po złożeniu wniosku organ ewidencyjny niezwłocznie dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie, następnie wniosek wraz z kopią zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej nie później niż w ciągu 3 dni od dnia dokonania wpisu przesyła do:
    - wskazanego przez przedsiębiorcę Naczelnika Urzędu Skarbowego,
    - właściwego Urzędu Statystycznego,
    - terenowej jednostki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

    Podstawa prawna
    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.z 2009r. Nr18, poz.97)

    Treść
    UWAGA PRZEDSIĘBIORCY!!!
    ZMIANA ZASAD REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.

    Z dniem 31 marca 2009r. weszła w życie znowelizowana Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.z 2009r. Nr18, poz.97), wprowadzająca między innymi zasadę „jednego okienka”. Ustawa zakłada, że osoby fizyczne zamierzające rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej będą składać w Urzędzie Miasta i Gminy tzw. zintegrowany wniosek o wpis do wszystkich rejestrów prowadzonych przez urzędy zaangażowane w proces rejestracji –„EDG-1”.
    Wniosek EDG-1 jest równocześnie:
    - wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
    - wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON),
    - zgłoszeniem identyfikacyjnym lub aktualizacyjnym, o którym mowa w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
    - zgłoszeniem płatnika składek albo jego zmiany w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo zgłoszeniem oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników.

    Druk wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej EDG-1 jest również:
    - wnioskiem o zmianę danych we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
    - wnioskiem o zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej,
    - wnioskiem o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej,
    - zawiadomieniem o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.

    Wnioski można składać:
    - osobiście lub przez pełnomocnika (wymagane jest złożenie stosownego pełnomocnictwa) w Urzędzie Miasta i Gminy w Młynarach, pok. 14
    - listownie – listem poleconym- w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia własnoręczności podpisu.

    Od dnia 31 marca 2009r,
    1. wnioski o wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub zmianę wpisu można składać jedynie na drukach, których wzór został określony Rozporządzeniu Rady Ministrów (Dz.U. z 2009r, Nr 50, poz.399),
    2. powyższe wnioski są zwolnione z opłaty,
    3. wnioski są dostępne w Urzędzie Miasta i Gminy w Młynarach, pok. 14

    Po złożeniu wniosku organ ewidencyjny niezwłocznie dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie, następnie wniosek wraz z kopią zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej nie później niż w ciągu 3 dni od dnia dokonania wpisu przesyła do:
    - wskazanego przez przedsiębiorcę Naczelnika Urzędu Skarbowego,
    - właściwego Urzędu Statystycznego,
    - terenowej jednostki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

    UWAGA!
    Wprowadzenie zasady „jednego okienka” nie zwalnia przedsiębiorcy od konieczności załatwiania niektórych spraw w urzędach osobiście, np. przedsiębiorcy są obowiązani do złożenia w ZUS druków ZUS ZUA lub ZUS ZZA, a w urzędzie skarbowym informacji o podjęciu działalności w formie spółki cywilnej czy też podjęciu działalności objętej podatkiem od towarów i usług – VAT.

    Znowelizowane przepisy ustawy zakładają możliwość rozpoczęcia działalności gospodarczej od dnia złożenia wniosku w Urzędzie Miasta i Gminy w Młynarach.
    Wyjątki dotyczą sytuacji, gdy do rozpoczęcia działalności niezbędne jest uzyskanie koncesji, licencji czy też zezwoleń.

    Wniosek EDG-1 oraz instrukcja wypełniania wniosku EDG-1 w załącznikach.


    Data wprowadzenia: 2009-04-02 1305
    Data upublicznienia: 2009-04-02
    Art. czytany: 8525 razy

    » Instrukcja wypełniania wniosku EDG-1 - rozmiar: 22157 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wniosek EDG-1 - rozmiar: 263259 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Elżbieta Lisowska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    ANR

    Oficjalna strona internetowa Urzędu Miasta I Gminy Młynary - zapraszamy. www.mlynary.pl


    NUMERY KONT BANKOWYCH


    Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi za dany miesiąc w terminie do 15 dnia tego miesiąca uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach lub przelewem na indywidualny rachunek bankowy Gminy Młynary.


    Opłaty z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego do dnia przekazania indywidualnych numerów rachunków bankowych należy uiszczać na dotychczasowo obowiązujący numer konta:


    BANK PKO BP S.A.


    16 1020 1752 0000 0302 0160 6623


    Wadium przetargowe:


    BANK PKO BP S.A.


    63 1020 1752 0000 0502 0160 6649






    Elektroniczna skrzynka podawcza - ePuap




    Dziennik Ustaw


    Monitor Polski




    Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko - Mazurskiego


    Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego



    INFORMACJA!


    Od dnia 1 marca 2012 roku Gmina Młynary zarejestrowana jest jako podatnik podatku Vat. W związku z powyższym faktury powinny być wystawiane na: Gmina Młynary ul. Dworcowa 29 14-420 Młynary NIP 578-31-09-418 REGON 170748130


    INFORMACJA!


    Informuje się, że BURMISTRZ MIASTA I GMINY MŁYNARY przyjmuje interesantów w każdą środę w godz. 7:30-15:30


    Burmistrz Miasta i Gminy Młynary


    /-/ mgr Marek Misztal


    Urząd Miasta i Gminy Młynary
    Dworcowa 29, 14-420 Młynary